چرا جوانان در مورد دین و مذهب؛اطلاعات کافی ندارند.

مطالب مربوط

چرا جوانان در مورد دین و مذهب؛اطلاعات کافی ندارند.

ر فرض مثال: نوجوانان و جوانان در زمینه اطلاعات رایانه ای و هر چیزی مربوط به آن از قبیل اینترنت؛نرم افزار؛سخت افزار و غیره...و همچنین در مسائل ورزشی؛سیاسی؛علمی؛حتی بطور تخصصی اطلاعات قابل توجه ای دارند و این بسیار عالی می باشد.اما متاسفانه  در زمینه ی دین و مذهب که اصلی ترین و مهمترین ریشه ی زندگی  هر فرد و اجتماع می باشد به اندازه ی کافی در جهت بالا بردن سطح فکری و عدم انحراف در این عصر ناهنجار اطلاعات یا رک تر بگویم دانشی عمیق ندارند.بخدا قسم جای قرآن و نهج البلاغه فقط بر سر منبرها و یا مختص زبان روحانیون نمی باشد،چرا افکار جامعه چنین طرز تفکر نادرستی را برداشت می کنند. در این مطلب قلم را غنیمت می شمارم و چند سوال بسیار مهم برای تفکر و تامل نوجوانان و جوانان و حتی خانواده ها بیان می کنم شاید با یاری خداوند بتوانم آب روان به سوی انحراف را به طرف دریای فهم و ایمان راسخ هدایت کنم.
1- چند درصد از نوجوانان و جوانان اصلی ترین کتاب های دین (قرآن) و مذهب (نهج البلاغه)  را بر اساس تحقیقی و نه تحمیلی در جهت بالا بردن  اطلاعات فردی و اجتماعی و برای رسیدن به  بینش عمیق که به نظرم اصل موفقیت در این جهان است را بررسی کرده اند؟
2- چند درصد از نوجوانان و جوانان در این عصر پر انحراف برای خود مرجع تقلید انتخاب  می کنند؟آیا کسانی هستند که  مرجع تقلید را وسیله ای مهم در جهت رسیدن به تکامل روحی و سربلندی و عدم انحراف در هر زمینه ای و نه به عنوان شخصی مذهبی مطلق و افراط پیشه دینی انتخاب می کنند ؟
3- چند درصد از خانواده ها برای فرزندان خود از زمان بلوغ و یا قبل ازآن بستر تحقیقی در جهت انتخاب یکی از ادیان الهی، آماده سازی کرده اند؟آیا خانواده ای هست که آزادی انتخاب دین را به صورت آگاهانه و علمی در اختیار فرزندان خود قرار بدهد؟و فرزندان هم بصورت  منطقی و با دلایلی روشن نه بصورت کورکورانه دینی را انتخاب کنند.
4- آیا رسانه ها به عنوان موثرترین عوامل تحقیق به صورت یک منشاء هدایت گر، بر سر میز مباحثه؛ تمام ادیان الهی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده اند؟تا مردم بتوانند آسان دین برتر و بهتر را تشخیص و انتخاب نمایند؟
5- آیا در کشور جلساتی در هر زمان و مکانی به عنوان ادیان شناسی تشکیل می شود؟و یا اجازه تشکیل آن را میدهند؟
6- چرا جوانان بدون آنکه حتی برای یک بار به صورت منصفانه در مورد دین و مذهب خویش به طور عمیق تحقیق کنند به انحراف و تغییر دین دچارمی شوند؟ 
عوامل بسیاری وجود دارد که نوجوانان و جوانان را دور از دین و مذهب قرار داده است، کار به جایی رسیده است که اکثر مردم ما از تمدن نوپای غرب الگو برداری می کنند ، در صورتی که طبق تحقیقات به عمل آمده ؛دانشمندان و فیلسوفان اروپایی از کتاب های  معتبر اسلامی و شیعی استفاده واز درون این کتاب ها مسائل علمی از قبیل پزشکی ، نجوم ، فیزیک و متافیزیک ، روانشناسی و حتی علم سیاست و غیره... را استخراج کرده اند و با صد پیچ و تاب و با حالتی مغرورانه و منت آمیز به طرف جوامع اسلامی پرتاب می کنند و افکار بر این باور می شوند که تمام علوم در اختیار آنان می باشد.
سوالی در اینجا مطرح است: آیا دانشمندان و فیلسوفان جوامع اسلامی بیشتر و بهترین تاثیر را در جهان داشته اند یا دانشمندان و فیلسوفان غربی؟ برای اثبات این سوال می توانم اسامی زیادی را نام ببرم که تحول عظیمی در جهان ایجاد کرده اند و ما به راحتی آنان را فراموش کرده ایم و غیر از نام آنان نشان دیگری نداریم البته این بیانگر بی توجهی و ناآگاهی ما می باشد.


تاریخ ارسال: چهار شنبه 27 مرداد 1394 ساعت: 1:25 |تعداد بازدید : 104 نویسنده :

دیدگاههای این مطلب


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: